Garden
Címlap Beszámoló/Report


Garden

Comenius Szülői szemmel

Boldogan jött Viki az iskolából és szinte levegő nélkül mondta, hogy van valamilyen pályázat, amiben szeretne részt venni…, az iskola nyert és külföldi diákokkal találkozhat…, hozzánk is jönnek és nálunk fognak aludni egy pár napig…, közös program meg minden…, aztán én is elmehetek egy külföldi családhoz!

Miről van szó, mi ez az egész!? Még akkor nem tudtam, de már sejtettem, hogy egy nagyszerű lehetőség bontogatja szárnyait, aminek mi is aktív részesei lehetünk. A későbbiekben megismerkedtünk a pályázat részleteivel és nagyon vártuk azt a napot, amikor találkozhatunk a hozzánk érkező szlovák kislánnyal. Nagy élmény volt szülőként is megélni, ahogy a gyerekek rögtön barátként, régi ismerősként fogadták egymást, pedig  akkor találkoztak életükben először. Szerettünk volna, jó házigazdák lenni, ezért abban a kevés időben, amit együtt tudtunk eltölteni, igyekeztünk bemutatni városunkat, szokásainkat, a magyar ízeket. Gyorsan és tartalmasan teltek a napok. Örültünk és jókat nevettünk, amikor végre sikerült szót értenünk az általunk alig beszélt angol nyelven.

Sajnos eljött a búcsú ideje is, amikor könnyekkel küszködve búcsúztunk a nálunk vendégeskedő Mónikától. A gyerekek megbeszélték, hogy a későbbiekben interneten keresztül tartják a kapcsolatot, ami többé-kevésbé meg is valósult.

Azt mondhatom, talán még nagyobb élmény volt, amikor Viki vendégeskedett egy angol családnál. A repülőút izgalmai, milyen lesz a fogadó család, hogyan élnek a mindennapokban, mit esznek, milyen iskolába járnak, hogyan öltözködnek…? Megannyi kérdés, ami biztosan minden nemzetiségtől független diákban megfogalmazódott az utazás előtt. Hamarosan megkaptuk a válaszokat. Szerető család várta Vikit, ahol kitűnően érezte magát és életre szóló élményekkel tért haza. Nem csak kellemes élményekben volt része, motiváltabbá is vált arra, hogy intenzívebben tanuljon nyelvet, hiszen rájött annak fontosságára. Megtanulta és megtapasztalta azt, hogy az emberek, teljesen mindegy melyik országban élnek, milyen a bőrük színe vagy vagyoni helyzete, a fontos az összetartozás egymás megbecsülése és a szeretet.

Mindezért szülőként köszönöm a pályázatban részvevő pedagógusoknak a sok munkát és szervezést, amivel megvalósulhatott ez a fantasztikus lehetőség.

Sok sikeres együttműködést kívánok a későbbiekben is.

Szivos Zoltánné, szülő

Németország

2013. január 19-én végre elérkezett az a nap, amire már ősz óta nagyon vártunk, indulhattunk a németországi Limburgba.

Budapestről indultunk, a W!ZZair légitársaság járatával utaztunk. A gép 16.25-kor indult, és 18.30-kor már a frankfurti repülőtéren voltunk. A repülés nagyon érdekes és izgalmas volt, hiszen életemben először utaztam repülővel. A felszállásnál kissé szédültem, de később igazán élvezetes volt a repülés. 11 km magasból voltak legszebbek a felhők, a legnagyobb sebesség 720 km/h volt.

History of the Comenius relation

    Aim of the projects

 

The aim of the project on one hand the teacher and student mobility, which provides the personal link among schools, on the other one presentation of each other system of education, recognition of teaching methods and means as well as exchange of experiences.

The further aim to maintain mutual theme project work of the participating students through which they present their school, environment and to get introduced with other nations’ countries culture, traditions, school customs or just to concentrate on actual global questions. The participating teachers and project coordinators are the ones who are responsible for the activities connected with the implementation of the project work organization, its coordination and documentation of the elements of the programme and report to the National Agencies.

 

A Comenius projekt története


      A projekt célja

 

A project célja egyrészt a tanári és tanulói mobilitás - mely biztosítja az iskolák között a személyes kapcsolatfelvételt -, másrészt egymás oktatási rendszerének bemutatása, a nevelő-oktató munka során alkalmazott módszerek, eszközök megismerése, a szakmai tapasztalatcsere.

További cél, hogy a résztvevő iskolák tanulói közös, tematikus projektmunkát végezzenek, melyeken keresztül bemutathatják saját iskolájukat, környezetüket, valamint megismerkedhetnek más nemzetek kultúrájával, hagyományaival, iskolai szokásokkal, vagy éppen globális kérdésekre koncentráljanak. A projektek során végzett tevékenység szervezéséért, koordinálásáért, a programelemek dokumentálásáért a Nemzeti Iroda felé történő beszámolásért a programban résztvevő pedagógusok és a projektvezető felelős.