Címlap

Határtalanul fogalmazás-Czebe Adrienn

Reggel 8 órakor volt az indulás az iskolánktól.

Először Ártándon álltunk meg, ott megnézték a személyigazolványunkat és átengedtek minket Romániába. Első utunk Nagyváradra vezetett, ott többek között megnéztük a Holnap című folyóirat alkotóinak szobrát, majd átmentünk Csucsára, ahol a Boncza-kastélyt és az Ady emlékházát néztük meg. Utána elérkeztünk a szállásunkra, Kalotaszentkirályra, ahol nagyon szép szobákkal fogadtak.  Másnap reggel egy irodalomórán vettünk részt, ahol sokat meséltek Ady Endre életéről. Egy kicsivel később elindultunk a Recikeli vízeséshez, ami nagyon szép volt. Oda-vissza 5km-t sétáltunk. Elmentünk a víztározóhoz, majd vissza a szállásra. Ott újra fociztunk az erdélyi gyerekekkel, akik nagyon jól játszottak.

Másnap reggel a mise után utunk Kolozsvárra vezetett. Ott bementünk a Szent Mihály templomba, ahol éppen misét tartottak. Délután elmentünk Tordára, ahol megnéztük a sóbányát, ami nagyon szép volt, bár mivel tériszonyos vagyok, nem tudtam annyira élvezni. Lesétáltunk a sóbánya legaljába és ott sok mindent lehetett csinálni. Golfozni, óriás kerekezni, csónakázni stb. Amikor kijöttünk, lehetett kicsit vásárolni. A kővetkező irány a tordai hasadékhoz vezetett. A bátrabbak mentek és megmászták, a többiek lent maradtak beszélgetni, játszani. A nap végén megérkeztünk a következő szállásunkra, Torockóra.

A 4. napon Gyulafehérvárra mentünk, ott elmentünk a Szent Mihály székesegyházba, ahol megnézhettük a fejedelmi és püspöki sírokat.  Ezután visszamentünk Torockóra, ahol megszerettük volna mászni Székelykőt, de sajnos elkapott minket egy nagyobb eső és emiatt ez a terv nem sikerült.

Az utolsó nap első célpontja Vajdahunyad volt, ahol végig sétáltuk a Hunyadi-várat, ami nagyon szép és izgalmas volt. Majd elmentünk Dévára, ahol megnéztük a várat. A legutolsó állomás Arad volt, ahol megnéztük az aradi vértanúk emlékművét, és megkoszorúztuk, majd visszaindultunk Szeghalomra.

Összességében nagyon izgalmas volt a kirándulás. Sok érdekességet tanultunk. Sose felejtem el!