Címlap Beszámoló/Report Németország

Németország

2013. január 19-én végre elérkezett az a nap, amire már ősz óta nagyon vártunk, indulhattunk a németországi Limburgba.

Budapestről indultunk, a W!ZZair légitársaság járatával utaztunk. A gép 16.25-kor indult, és 18.30-kor már a frankfurti repülőtéren voltunk. A repülés nagyon érdekes és izgalmas volt, hiszen életemben először utaztam repülővel. A felszállásnál kissé szédültem, de később igazán élvezetes volt a repülés. 11 km magasból voltak legszebbek a felhők, a legnagyobb sebesség 720 km/h volt.

Frankfurtból taxival mentünk Limburgba, ahol már nagyon várt bennünket a Bockler család. Bemutatkoztunk egymásnak. A család tagjai: Thomas és Christel Bockler az apuka és az anyuka, Maximilian a 10 éves fiú és Leandra, a 14 éves nővére. Egyből nagyon kedvesek és barátságosak voltak. Már az első este velük tartottunk egy barátjuk születésnapi bulijába.

Vasárnap elég későn ébredtünk, majd elvittek egy hoki meccsre és megnéztük a limburgi Porsche-szalont. Hétfőn reggel iskolába mentünk Maxszal. A német gyerekek nagyon barátságosak voltak, sok új barátot szereztünk. Kedden bemutatták nekünk az óvárost, ahol nagyon szép házakat, valamint egy dómot láthattunk. Délután sétáltunk a családdal a városban.

Szerdán Frankfurtba kirándultunk autóbusszal. Különböző nemzetiségű gyerekek és felnőttek – spanyol, francia, lengyel, török, olasz, akik hozzánk hasonlóan vendégek voltak-utaztak együtt a buszon. Először egy botanikus kertbe látogattunk el, ahol különféle, szebbnél szebb trópusi és mediterrán növényt csodálhattunk meg. Nekem nagyon tetszett a város, különösen a sok felhőkarcoló. A nap végén egy étteremben vacsoráztunk.

Csütörtökön a gyerekekkel együtt tanultunk, próbáltunk az órákba bekapcsolódni. Technika és testnevelés órán aktívan részt tudtunk venni.

Pénteken elbúcsúztunk az osztálytól. Nagyon kedvesek voltak, ajándékot és egy kis búcsú-üdvözlőlapot is kaptunk tőlük. Délután még elmentünk egy kicsit vásárolni és még egyszer megnéztük a gyönyörű Porschékat. Este összecsomagoltunk a bőröndbe, hogy reggel időben tudjunk indulni.

Szombaton reggel elbúcsúztunk a családtól, megköszöntük a vendégszeretetüket. A repülő csak este 18. 45-kor indult, addig még eltöltöttük az időt a szállodában és a városban. Anyáék vártak minket a repülőtéren. Örültünk, hogy hazaértünk, igaz még szívesen maradtunk volna, nagyon jól éreztünk magunkat ez alatt az egy hét alatt. Németül is tanultunk, barátokat is szereztünk, szép helyeken jártunk. Remélem, egyszer még visszatérek Limburgba.